Hoe vraag ik DigiD aan vanuit het buitenland?

U vraagt DigiD vanuit het buitenland aan via Digid.nl. Daarna haalt u een activeringscode op bij een balie. Met deze code activeert u uw DigiD.

Voorwaarden voor de aanvraag

Ik heb niet de Nederlandse nationaliteit of die van een ander land in de Europese Economische Ruimte. Wat nu?

Na de aanvraag

Als u DigiD heeft aangevraagd, ontvangt u een baliecode per e-mail en sms. Deze code heeft u nodig om een activeringscode op te halen bij een DigiD-balie in Nederland of in het buitenland.

De baliecode is 30 dagen geldig. Maak daarom eerst een afspraak om uw activeringscode op te halen. Dan weet u zeker dat de code niet is verlopen op de dag van de afspraak.

Door het coronavirus is het ophalen van een DigiD-activeringscode bij een ambassade of consulaat-generaal beperkt mogelijk. 

Woont of bent u in het buitenland en moet u ver reizen naar een balie voor het ophalen van uw activeringscode? Of is er geen DigiD-balie bij u in de buurt? U kunt uw DigiD-activeringscode in het buitenland ook ontvangen door te videobellen met een medewerker van 24/7 Nederland Wereldwijd. Bekijk de voorwaarden en maak een afspraak.

DigiD aanvragen lukt niet

Lukt het niet om een DigiD aan te vragen? Misschien heeft u al een Europees erkend inlogmiddel waarmee u kunt inloggen bij de Nederlandse overheid.

Ontvangt u AOW?

Ontvangt u (binnenkort) AOW-pensioen? Dan kunt u DigiD aanvragen via de Sociale Verzekeringsbank. U hoeft dan niet langs een balie.

Contact

Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder.
Neem contact op met ons