NederlandWereldwijd

Inloggen met de DigiD app vanuit het buitenland

Woont u in het buitenland of in het Caribisch deel van het Koninkrijk? Lees hoe u inlogt met de DigiD app en wat u kunt doen als dit niet lukt.

Let op: Voordat u kunt inloggen met de DigiD app, moet u de app eerst activeren. Lees hoe u de DigiD app activeert.

Hoe log ik in?

Kies of u inlogt met het apparaat waarop uw DigiD app staat geïnstalleerd (bijvoorbeeld uw telefoon) of met een ander apparaat (bijvoorbeeld uw computer).

Logt u in met een telefoon of tablet waarop de DigiD app is geïnstalleerd? Volg deze stappen:

  1. Ga naar de website of de app van de organisatie waar u wilt inloggen.
  2. Klik op 'Inloggen met DigiD'.
  3. Klik op 'Met de DigiD app'.
  4. Kies na de vraag 'Op welk apparaat staat uw DigiD app?' voor 'Op dit apparaat'.
  5. De DigiD app opent automatisch.
  6. Vul uw pincode in of maak gebruik van gezichtsherkenning of uw vingerafdruk.
  7. Volg de stappen in de DigiD app.

Lukt het niet?

Opent de DigiD app niet automatisch? Open de website waar u wilt inloggen dan in een andere browser en probeer het opnieuw. U het kunt bijvoorbeeld proberen via Chrome, Edge, Firefox of Safari.

Wilt u inloggen met een apparaat waarop de DigiD app niet is geïnstalleerd, bijvoorbeeld een computer? Volg deze stappen:

  1. Ga naar de website of de app van de organisatie waar u wilt inloggen.
  2. Klik op 'Inloggen met DigiD'.
  3. Klik op 'Met de DigiD app'.
  4. Open de app op uw telefoon.
  5. Vul uw pincode in of maak gebruik van gezichtsherkenning of uw vingerafdruk.
  6. Klik op ‘Koppelcode’
  7. Een koppelcode verschijnt in de DigiD app
  8. Vul de koppelcode uit de app in op de website en klik op 'Volgende'.
  9. Volg de stappen in de DigiD app.

Lukt het niet?

Krijgt u een QR-code in beeld, maar kunt u deze niet scannen? Dan kunt u het volgende doen:

  • Vergroot het scherm van uw browser.
  • Gebruik een standaardbrowser, zoals Chrome, Edge, Firefox of Safari.
  • Zorg dat het pijltje van uw muis niet voor of naast de QR-code staat.
  • Check of de lens van uw (telefoon)camera vrij is.

Contact

Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder.
Neem contact op met ons

Ook nuttig