Inloggen met de DigiD app vanuit het buitenland
Woont u in het buitenland of in het Caribisch deel van het Koninkrijk? Lees hoe u inlogt met de DigiD app en wat u kunt doen als dit niet lukt.
Hoe log ik in?
Kies of u inlogt met het apparaat waarop uw DigiD app staat geïnstalleerd (bijvoorbeeld uw telefoon) of met een ander apparaat (bijvoorbeeld uw computer).
Logt u in met een telefoon of tablet waarop de DigiD app is geïnstalleerd? Volg deze stappen:
- Ga naar de website of de app van de organisatie waar u wilt inloggen.
- Klik op 'Inloggen met DigiD'.
- Klik op 'Met de DigiD app'.
- Kies na de vraag 'Op welk apparaat staat uw DigiD app?' voor 'Op dit apparaat'.
- De DigiD app opent automatisch.
- Vul uw pincode in of maak gebruik van gezichtsherkenning of uw vingerafdruk.
- Volg de stappen in de DigiD app.
Lukt het niet?
Opent de DigiD app niet automatisch? Open de website waar u wilt inloggen dan in een andere browser en probeer het opnieuw. U het kunt bijvoorbeeld proberen via Chrome, Edge, Firefox of Safari.
Wilt u inloggen met een apparaat waarop de DigiD app niet is geïnstalleerd, bijvoorbeeld een computer? Volg deze stappen:
- Ga naar de website of de app van de organisatie waar u wilt inloggen.
- Klik op 'Inloggen met DigiD'.
- Klik op 'Met de DigiD app'.
- Open de app op uw telefoon.
- Vul uw pincode in of maak gebruik van gezichtsherkenning of uw vingerafdruk.
- Klik op ‘Koppelcode’
- Een koppelcode verschijnt in de DigiD app
- Vul de koppelcode uit de app in op de website en klik op 'Volgende'.
- Volg de stappen in de DigiD app.
Lukt het niet?
Krijgt u een QR-code in beeld, maar kunt u deze niet scannen? Dan kunt u het volgende doen:
- Vergroot het scherm van uw browser.
- Gebruik een standaardbrowser, zoals Chrome, Edge, Firefox of Safari.
- Zorg dat het pijltje van uw muis niet voor of naast de QR-code staat.
- Check of de lens van uw (telefoon)camera vrij is.