Veelgestelde vragen over VFS Global
VFS Global is een internationaal bedrijf waarmee het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken samenwerkt. U kunt bij VFS Global een visum voor Nederland aanvragen. In sommige landen kunt u ook een Nederlands paspoort of ID-kaart aanvragen.
Visum voor Nederland
Volg deze stappen om contact op te nemen met VFS Global:
- Ga naar de website van VFS Global (informatie in het Engels).
- Klik op ‘Visas, eVisas & Permits’.
- Kies het land waar u woont bij ‘I’m applying from’ en vul in ‘The Netherlands’ bij ‘and I’m going to’.
- Klik op ‘Take me to the website’.
- Klik onderaan de pagina op ‘contact us’. Dan vindt u het telefoonnummer of e-mailadres van het kantoor van VFS Global waar u vragen over uw visumaanvraag naartoe kunt sturen.
Volg deze stappen om de status van uw visumaanvraag te zien:
- Ga naar de website van VFS Global (informatie in het Engels).
- Klik op ‘Visas, eVisas & Permits’.
- Kies het land waar u woont bij ‘I’m applying from’ en vul in ‘The Netherlands’ bij ‘and I’m going to’.
- Klik op ‘Take me to the website’.
- Ga naar ‘Track your application’.
- Vul uw achternaam in en het referentienummer dat u kreeg bij uw visumaanvraag. U vindt dit referentienummer ('Reference Number') op de factuur/bon die u kreeg van het VFS Global-kantoor waar u uw aanvraag deed.
- Klik op ‘Submit’ om de status van uw aanvraag te bekijken.
Volg deze stappen om een afspraak te maken voor een visum:
- Ga naar de website van VFS Global (informatie in het Engels).
- Klik op ‘Visas, eVisas & Permits’.
- Kies het land waar u woont bij ‘I’m applying from’ en vul in ‘The Netherlands’ bij ‘and I’m going to’.
- Klik op ‘Take me to the website’.
- Klik op ‘Book an appointment’.
Nederlands paspoort of ID-kaart
Heeft u vragen over het maken van een afspraak voor een Nederlands paspoort of ID-kaart? Of over het indienen van extra documenten voor een lopende aanvraag of over de status van uw aanvraag?
In de meeste gevallen kunt u alleen via e-mail contact opnemen met VFS Global. In dit overzicht vindt u het e-mailadres van het kantoor van VFS Global waar u uw aanvraag doet:
Australië
- Brisbane: bnenlpp@vfsglobal.com
- Melbourne: melnlpp@vfsglobal.com
- Perth: pernlpp@vfsglobal.com
Canada
- Edmonton: edmnlpp@vfsglobal.com
- Toronto: pac.toronto@vfsglobal.com
- Vancouver: vannlpp@vfsglobal.com
Irak
Nieuw-Zeeland
Spanje
Verenigd Koninkrijk
- Birmingham: birnlpp@vfsglobal.com
- Edinburgh: edinlpp@vfsglobal.com
- Londen: lonnlpp@vfsglobal.com
Verenigde Staten
- Boston: bosnlpp@vfsglobal.com
- Chicago: chinlpp@vfsglobal.com
- Houston: hounlp@vfsglobal.com
Zuid-Afrika
Volg deze stappen om de status van uw paspoortaanvraag te zien:
- Open het track & trace-systeem van VFS Global (informatie in het Engels).
- Kies het land waar u uw aanvraag heeft gedaan.
- Klik op 'Go'.
- Selecteer wanneer u uw aanvraag heeft ingediend.
- Vul uw naam in en het referentienummer dat u kreeg bij uw aanvraag. U vindt dit referentienummer ('Application Reference Number') op de factuur/bon die u heeft gekregen van het aanvraagcentrum. Het nummer begint altijd met de eerste twee letters van de stad waar u de aanvraag heeft gedaan, gevolgd door ‘NL’ en de datum. Voor Londen is dit bijvoorbeeld: LONL/180424/0034/01.
- Klik op ‘Submit’ om de status van uw aanvraag te bekijken.
Volg deze stappen om een afspraak te maken voor een paspoort:
- Ga naar de website van VFS Global (informatie in het Engels).
- Klik op ‘Passport Services’.
- Kies het land waar u woont bij ‘I’m a resident of’ en vul in ‘The Netherlands’ bij ‘and a citizen of ’.
- Klik op ‘Go’.
- Klik op ‘Book an appointment’.