Klacht indienen
We proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van een Nederlandse ambassade, een Nederlands consulaat of het Nederland Wereldwijd contactcenter. Dan kunt u een klacht indienen.
Vul het klachtenformulier in en stuur deze per e-mail naar klachten@247bz.nl of per post naar:
Ministerie van Buitenlandse Zaken
DCV/CC/KK
Postbus 20061
2500 EB Den Haag
Let op: Vermeld bij uw klacht uw e-mailadres en uw telefoonnummer. Dan kunnen wij u op de hoogte houden bij ontwikkelingen of bellen als er nog vragen zijn.
Zo behandelen wij uw klacht:
- U krijgt een ontvangstbevestiging.
- Iemand die niet betrokken was bij waar de klacht over gaat behandelt uw klacht.
- U kunt aangeven dat u uw klacht mondeling wilt toelichten.
- In principe ontvangt u binnen 6 weken een reactie op uw klacht.
Nationale ombudsman
Bent u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht? Of de reactie daarop? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.
Heeft u een klacht over VFS Global? Of TLScontact? Dan kunt u terecht bij: