Verhuizing bij de gemeente melden
Gaat u verhuizen binnen Nederland? Geef dan uw adreswijziging door aan de gemeente waar u gaat wonen. De gemeente schrijft u in op uw nieuwe adres. Uitschrijven bij uw oude gemeente is niet nodig.
Doorgeven van de verhuizing kan worden gedaan door:
- iedereen van 16 jaar of ouder;
- samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar;
- de ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen;
- ouders voor inwonende meerderjarige kinderen;
- meerderjarige kinderen voor inwonende ouders;
- de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld;
- een gemachtigde.
U geeft de verhuismelding door aan de gemeente waar u gaat wonen. Meld uw nieuwe adres maximaal 4 weken voor de verhuisdatum. Of binnen 5 dagen na de verhuisdatum.
Zo werkt het voor u
Hierna volgt informatie van uw gemeente.
Verhuizing bij de gemeente melden
Let op. U kunt uw verhuizing alleen doorgeven als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
Verhuizing doorgeven
Online
Log in met DigiD en geef uw verhuizing online door.
Per post
U kunt uw verhuizing ook per post doorgeven. Dit kan naar:
Gemeente Utrecht
Burgerzaken
Postbus 5000
3502 JA Utrecht
Aan de balie
U kunt ook een afspraak maken om uw verhuizing door te geven aan de balie.
- Uw geldige identiteitsbewijs
- Als u gaat samenwonen:
- ingevulde 'Verklaring van inwoning'
- kopie van een geldig identiteitsbewijs van diegene die de verklaring heeft ondertekend.
Het doorgeven van een verhuizing is gratis.
Wij passen uw gegevens aan. Dat duurt ongeveer een week vanaf de verhuisdatum die u doorgeeft. Geeft u uw verhuizing van tevoren door? Dan verwerken wij de verhuizing vanaf de verhuisdatum die u doorgeeft.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Utrecht
Bezoekadres
Stadsplateau 1
3521AZ Utrecht
Maandag | 8:00-17:00 |
Dinsdag | 8:00-20:00 |
Woensdag | 8:00-17:00 |
Donderdag | 8:00-20:00 |
Vrijdag | 8:00-17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |