Ondernemen in opkomende markten en ontwikkelingslanden - Indonesië

Wilt u zaken doen in deze opkomende markt of dit ontwikkelingsland? Als uw investeringen ook goed zijn voor de plaatselijke ontwikkeling, helpt de overheid u graag.

Advies en informatie

Wilt u ondernemen in opkomende markten of ontwikkelingslanden? U kunt terecht bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) met uw vragen.

Contacten leggen

De Nederlandse ambassades, consulaten en handelskantoren hebben het netwerk om u te helpen om contacten te leggen. Ook kunnen zij u helpen met informatie en advies over zakendoen in het land.

Hulp bij ontwikkelen businessplan

Wilt u hulp bij het ontwikkelingen van uw businessplan? U kunt bijvoorbeeld een haalbaarheidsstudie door RVO laten maken. De resultaten kunt u gebruiken bij het maken van uw businessplan of projectplan.

Uw  potentiële zakenpartner kan met die informatie besluiten of hij in uw product investeert. Zo vergroot u met een haalbaarheidsstudie de kans om exportorders te krijgen.

Financiering

Heeft u hulp nodig bij de financiering van uw projecten in opkomende markten en ontwikkelingslanden? En kan de bank u niet (volledig) helpen? Dan kan de Nederlandse overheid u helpen met de financiering van uw project. Bijvoorbeeld met leningen, verzekeringen, garantstellingen (om risico’s af te dekken) en subsidies. Kijk op de subsidiewijzer van RVO voor de mogelijkheden.

Bijdragen aan ontwikkeling

De overheid wil graag dat handel met opkomende markten en ontwikkelingslanden óók nuttig is voor die landen zelf: werkgelegenheid en nieuwe technologie kunnen bijdragen aan verdere ontwikkeling en bijvoorbeeld bescherming van milieu en klimaat. Een voorwaarde voor financiering is dat uw project bijdraagt aan de ontwikkeling van het land of de mensen die er wonen.

Dutch Good Growth Fund (DGGF)

Een voorbeeld van financiering is het Dutch Good Growth Fund (DGGF). Dit fonds geldt voor 66 landen in opkomende markten en ontwikkelingslanden. Dit zijn landen in onder andere Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

Ondernemen in deze opkomende markt of dit ontwikkelingsland

Er is geen extra informatie.