Single Digital Gateway

Zakenpaspoort aanvragen in Nederland

Reist u veel voor zaken naar het buitenland en krijgt u veel visa in uw paspoort? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen als u de Nederlandse nationaliteit heeft. Een zakenpaspoort heeft meer bladzijden en meer ruimte voor visa. 

U vraagt het zakenpaspoort aan in de gemeente waar u woont. Heeft u de Nederlandse nationaliteit, maar geen vaste woonplaats? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen bij een grensgemeente. Dit kunt u bijvoorbeeld doen als u op bezoek bent in Nederland. 

Woont u in het buitenland, maar wilt u een Nederlands zakenpaspoort? Bekijk hoe u vanuit uw land een Nederlands paspoort kunt aanvragen.    

Zo werkt het voor u

Uw (toekomstige) woonplaats valt onder:
Informatie:

Hierna volgt informatie van uw gemeente.

Zakenpaspoort aanvragen in Nederland

Als u veel reist voor uw beroep, kunt u overwegen een zakenpaspoort aan te schaffen. Een zakenpaspoort is een gewoon paspoort met extra bladzijden. Zo is er meer ruimte voor visa en douanestempels. Als u een zakenpaspoort aanvraagt, kunt u niet ook nog een normaal paspoort aanvragen. Een zakenpaspoort is 10 jaar geldig.

Let op. U kunt het zakenpaspoort alleen aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

Kijk voor meer informatie op www.albrandswaard.nl of neem contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@albrandswaard.nl of bel met telefoonnummer +31 10 506 11 11.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een zakenpaspoort.

Informatie:

Er zijn nog geen contactgegevens van uw gemeente beschikbaar.

Vragen over dit onderwerp?

Bel Informatie Rijksoverheid

Laatst gecontroleerd op 14 november 2022