Hulp gemeente aanvragen voor re-integratie op arbeidsmarkt
Heeft u lange tijd niet gewerkt en wilt u weer aan het werk? Dan kan de gemeente u helpen bij uw terugkeer naar werk. Dit heet re-integratie.
Krijgt u een uitkering van de gemeente? Dan helpt uw gemeente u bij het vinden van een baan. De gemeente biedt u bijvoorbeeld scholing, werk of begeleiding aan.
U kunt de hulp van de gemeente niet weigeren. Doet u dit wel? Dan kan de gemeente uw uitkering verlagen.
Zo werkt het voor u
Hierna volgt informatie van uw gemeente.
Gemeente Hilversum: Hulp gemeente aanvragen voor re-integratie op arbeidsmarkt
De gemeente voert de Participatiewet (PW), Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW), Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ) uit.
Bij al deze wetten heeft de inwoner de arbeids- en re-integratieplicht. Alle inwoners krijgen een intakegesprek met een klantmanager. In dat gesprek wordt er gekeken naar mogelijkheden op de arbeidsmarkt, waar mogelijk wordt in overleg met inwoner een re-integratietraject ingezet.
Neem contact op met het Sociaal Plein van de gemeente Hilversum voor meer informatie.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hilversum