Single Digital Gateway

Tweede paspoort aanvragen in Nederland

Heeft u voor uw reizen een tweede Nederlands paspoort nodig? Deze kunt u in Nederland aanvragen bij de gemeente waar u woont. Er gelden wel voorwaarden voor een tweede paspoort.

U kunt een tweede Nederlands paspoort aanvragen als:  

  • uw eerste paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is; 
  • u kunt aantonen een tweede paspoort nodig te hebben. Bijvoorbeeld wanneer u uw paspoort geen stempels wil krijgen van landen die in conflict zijn met elkaar. Of als u vaak op visums van verschillende landen moet wachten. Vraag aan uw gemeente, ambassade of consulaat welke bewijzen u moet laten zien.

Zo werkt het voor u

Uw (toekomstige) woonplaats valt onder:
Informatie:

Hierna volgt informatie van uw gemeente.

Tweede paspoort aanvragen in Nederland

Let op. U kunt alleen een tweede paspoort aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

Voor het aanvragen van een tweede paspoort gelden voorwaarden. Kijk voor meer informatie op www.albrandswaard.nl of neem contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@albrandswaard.nl of bel met telefoonnummer +31 10 506 11 11.

U vraagt een 2e paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. U haalt het paspoort ook persoonlijk op. U maakt hiervoor een afspraak. Kijk voor meer informatie op www.albrandswaard.nl of neem contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@albrandswaard.nl of bel met telefoonnummer +31 10 506 11 11.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een 2e paspoort.

Informatie:

Er zijn nog geen contactgegevens van uw gemeente beschikbaar.

Vragen over dit onderwerp?

Bel Informatie Rijksoverheid

Laatst gecontroleerd op 14 november 2022