Afvalstoffenheffing betalen
U betaalt afvalstoffenheffing voor het ophalen en verwerken van uw huishoudelijke afval. De afvalstoffenheffing is een heffing van uw gemeente.
Gemeenten berekenen de afvalstoffenheffing op verschillende manieren.
Sommige gemeenten bepalen de hoogte van de afvalstoffenheffing op basis van de grootte van uw huishouden. Hoe groter uw huishouden, hoe meer afvalstoffenheffing u dan betaalt.
Andere gemeenten berekenen de afvalstoffenheffing anders. Ze kijken bijvoorbeeld naar de door u aangeleverde hoeveelheid afval.
Afvalstoffenheffing betaalt u via de gemeentelijke belastingaanslag. Meestal ontvangt u deze aanslag in de eerste helft van februari. Heeft u vragen over de afvalstoffenheffing? Neem dan contact op met uw gemeente.
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen aanvragen
Kunt u de gemeentelijke belastingen niet betalen? Vraag dan uw gemeente om kwijtschelding. U hoeft dan de gemeentelijke belastingen niet te betalen. Of u betaalt een deel van de belastingen. De gemeente bepaalt voor welke belastingen kwijtschelding mogelijk is. En of u voor kwijtschelding in aanmerking komt.
Zo werkt het voor u
Hierna volgt informatie van uw gemeente.
Afvalstoffenheffing
Let op. U betaalt alleen afvalstoffenheffing als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U betaalt in de gemeente Nederweert de volgende afvalstoffenheffing:
Vast + variabel tarief
U betaalt een vast tarief en een variabel tarief.
De afvalstoffenheffing bestaat uit een vast recht ad. € 141,60 en een bedrag per aangeboden kilo huishoudelijk afval, namelijk € 0,21.
Meer informatie over de tarieven vindt u in de Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten(externe link) of op de website www.bsgw.nl(externe link).
Afvalstoffenheffing per brief
U krijgt een brief van de gemeente waarin staat hoeveel afvalontheffing u moet betalen. In de brief staat ook hoe u moet betalen. En voor welke datum dit moet.
Betaal op tijd
Zorg dat u op tijd betaalt. Anders moet u een boete betalen.
Kwijtschelding
Is uw inkomen niet zo hoog, dan komt u misschien in aanmerking voor (gehele of gedeeltelijke) kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. U vraagt kwijtschelding aan op uw persoonlijke pagina op de website van BsGW(externe link). Hier hebt u de mogelijkheid om toestemming te geven om uw gegevens te laten toetsen. Uit deze toetsing blijkt of u in aanmerking komt voor kwijtschelding. Het is ook mogelijk telefonisch een formulier aan te vragen bij BsGW. Dit dient u elk jaar opnieuw aan te vragen.
Voor meer informatie over kwijtschelding zie regeling kwijtschelding gemeentelijke belastingen(externe link) of op de website van BsGW(externe link)
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Nederweert
Bezoekadres
Raadhuisplein 1
6031VR Nederweert
Maandag | 09:00-12:30 |
Dinsdag | 09:00-12:30 |
Woensdag | 09:00-12:30 |
Donderdag | 18:00-20:00 |
Vrijdag | 09:00-12:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Wij werken op afspraak, het is niet mogelijk om zonder afspraak binnen te lopen.