Legaliseren van documenten uit Tokelau-eilanden voor gebruik in Nederland

U wilt uw document uit de Tokelau-eilanden gebruiken in Nederland. U heeft daarvoor legalisatie nodig van het Nieuw-Zeelandse departement van Binnenlandse Zaken.

Door het coronavirus kunt u, tot nadere berichtgeving, geen buitenlandse documenten laten legaliseren bij de meeste ambassades en consulaten-generaal. Als dit wel kan, staat dat op de contactpagina van de ambassade of het consulaat vermeld. Daar ziet u ook vanaf wanneer dit kan. Ziet u op de contactpagina geen startdatum? Dan kunt u nog geen documenten laten legaliseren bij de ambassade of het consulaat-generaal. Hoeven alleen de lokale autoriteiten uw documenten te legaliseren? Controleer dan bij de lokale autoriteiten of dat kan.

Waar kunt u de documenten opvragen?

U kunt allerlei documenten laten legaliseren. Bijvoorbeeld diploma’s en verklaringen. De meest voorkomende soorten documenten zijn van de burgerlijke stand:

  • afschrift van een geboorteakte
  • verklaring van ongehuwd zijn
  • afschrift van een huwelijksakte
  • afschrift van een echtscheidingsakte
  • afschrift van een overlijdensakte

Informeer bij de lokale autoriteiten van de Tokelau-eilanden waar u deze documenten kunt opvragen.

Waar en hoe laat u uw document legaliseren?

Laat uw document uit de Tokelau-eilanden legaliseren door het Nieuw-Zeelandse departement van Binnenlandse Zaken. Hoe dit werkt, vindt u op de pagina Legaliseren van documenten uit Nieuw-Zeeland voor gebruik in Nederland.