Wat is MijnOverheid?

MijnOverheid is uw persoonlijke website voor zaken met de Nederlandse overheid. Hier ziet u op 1 plek welke gegevens de overheid over u heeft. En waar u die gegevens kunt (laten) aanpassen. Op MijnOverheid vindt u ook de Berichtenbox. Daarin ontvangt u post van de overheid digitaal. 

Voor wie is MijnOverheid?

U heeft automatisch een account op MijnOverheid als u 14 jaar of ouder bent en:

U kunt uw MijnOverheid account niet opzeggen.

MijnOverheid gebruiken

Om MijnOverheid te gebruiken, moet u uw account eerst activeren. Daarna kunt u inloggen bij MijnOverheid.

Lees hoe u uw MijnOverheid account activeert 

Lees hoe u inlogt op MijnOverheid

Welke informatie vind ik op MijnOverheid?

Na het inloggen bij MijnOverheid vindt u verschillende onderdelen, ook vanuit het buitenland:

Persoonsgegevens

Onder 'Uw gegevens' ziet u welke persoonsgegevens over u bekend zijn bij de Nederlandse overheid. Zoals uw burgerservicenummer, woonadres, eventuele voertuigen die op uw naam staan of behaalde diploma’s. Ook leest u hier hoe u deze gegevens kunt (laten) aanpassen als dat nodig is.

Berichtenbox

De Berichtenbox is uw persoonlijke digitale brievenbus. Hierin ontvangt u post van de Nederlandse overheid digitaal, bijvoorbeeld van de Belastingdienst. U bepaalt zelf van welke organisaties u digitale post via de Berichtenbox ontvangt.

Lees meer over de Berichtenbox

Lopende zaken

Hier ziet u welke zaken u heeft lopen en heeft afgerond bij de Nederlandse overheid. Zoals een vergunningsaanvraag bij een gemeente in Nederland.

Aangesloten organisaties

De meeste Nederlandse overheidsorganisaties zijn aangesloten bij MijnOverheid. Bijvoorbeeld de Belastingdienst, de RDW, de SVB en het UWV. Ook gemeenten en pensioenfondsen gebruiken MijnOverheid.

Bekijk welke organisaties zijn aangesloten bij MijnOverheid

Contact

Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder.
Neem contact op met ons