Coronavirus: veelgestelde vragen reisadvies Verenigd Koninkrijk

De overheid van het Verenigd Koninkrijk neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen. Lees ook het reisadvies voor het Verenigd Koninkrijk.

Laatste update: 17 maart 2020, 15:50

Hulp gestrande reizigers

Registreer u direct op www.bijzonderebijstandbuitenland.nl. Dit is een gezamenlijk initiatief van de reisbranche, verzekeraars, luchtvaartmaatschappijen en de overheid om gestrande Nederlandse reizigers te helpen.

Deze regeling geldt alleen voor gestrande Nederlandse reizigers die wereldwijd als gevolg van het coronavirus in de problemen zijn gekomen - en die niet op een andere manier naar huis kunnen terugkeren.

Heeft u geen internet of heeft u hulp nodig bij de online registratie? Bel dan +31 247 247 247 (24 uur per dag, 7 dagen per week). NB. Vanwege drukte aan de telefoon kan de wachttijd oplopen.

Wat is de huidige situatie in het Verenigd Koninkrijk?

Nederlanders met vragen over de actuele situatie in het Verenigd Koninkrijk, de in- en uitreismogelijkheden naar het Verenigd Koninkrijk en de maatregelen van de Britse autoriteiten om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, wordt geadviseerd de informatiewebsite van de Britse overheid te controleren.

Kan ik nog vliegen van of naar het Verenigd Koningkrijk?

Lees de laatste informatie over wijzigingen in het luchtverkeer op de Engelstalige website van de International Air Transport Association (IATA).

Hoe kan ik op de hoogte blijven van verdere ontwikkelingen?

Alle Nederlanders in het Verenigd Koninkrijk wordt verzocht om zich te registreren via de Informatieservice Buitenlandse Zaken.

Als u in het land bent, kies dan de optie ‘Aanmelden + registreren bij de ambassade’. U kunt via dezelfde pagina uw contactgegevens updaten.

Vergeet niet u uit te schrijven als u het land verlaten heeft. U helpt de Nederlandse ambassades daarmee enorm om het bestand van Nederlanders in het buitenland actueel te houden.