Coronavirus: veelgestelde vragen reisadvies Réunion

Réunion neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hieronder leest u de antwoorden op de meestgestelde vragen over deze maatregelen. Lees ook het reisadvies van Réunion.

Laatste update: 23 maart 2020 17:00

Hulp gestrande reizigers

Momenteel zijn er nog vluchten vanaf Réunion naar Nederland. Wanneer reizen naar Nederland niet meer mogelijk is registreer u dan op www.bijzonderebijstandbuitenland.nl. Dit is een gezamenlijk initiatief van de reisbranche, verzekeraars, luchtvaartmaatschappijen en de overheid om gestrande Nederlandse reizigers te helpen.

Deze regeling geldt alleen voor gestrande Nederlandse reizigers die wereldwijd als gevolg van het coronavirus in de problemen zijn gekomen - en die niet op een andere manier naar huis kunnen terugkeren.

Heeft u geen internet of heeft u hulp nodig bij de online registratie? Bel dan +31 247 247 247 (24 uur per dag, 7 dagen per week). NB. Vanwege drukte aan de telefoon kan de wachttijd oplopen.

Wat is het reisadvies van Réunion?

Réunion hanteert exact dezelfde maatregelen als in Frankrijk. Passagiers die nu aankomen op Réunion moeten twee weken in quarantaine. Alle winkels zijn gesloten behalve supermarkten, apotheken en medische praktijken. Mensen mogen alleen op straat komen om naar het werk te gaan als ze daar per se moeten zijn, om noodzakelijke boodschappen te doen en voor bezoek huisarts.

Ik ben nu in Réunion of maak een tussenstop in Réunion. Kan ik nog wel terug naar Nederland?

Er zijn nog vluchten vanuit Réunion maar die mogelijkheid wordt steeds minder. Houd actuele berichten van de luchtvaartmaatschappijen in de gaten.

Ik woon in Réunion. Kan ik daar nog terug naar toe?

Alleen inwoners en reizigers met een verblijfsvergunning kunnen Réunion nog in.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van verdere ontwikkelingen?

BijzondereBijstandBuitenland.nl is bedoeld om Nederlanders die in het buitenland gestrand zijn vanwege de coronacrisis, te helpen en naar huis te krijgen. Zie bovenaan.

Alle Nederlanders in La Reunion wordt verzocht om zich te registreren via de Informatieservice Buitenlandse Zaken.

Door u aan te melden voor de informatieservice krijgt u een e-mail bij een aanpassing van het reisadvies, krijgt u sms bij een (dreigende) crisis, weet dat ambassade dat u in het land bent en kan u extra informatie ontvangen van de ambassade, bijvoorbeeld over consulaire dienstverlening.

Als u in het land bent, kies dan de optie ‘Aanmelden + registreren bij de ambassade’. U kunt via dezelfde pagina uw contactgegevens updaten.

Vergeet niet u uit te schrijven als u het land verlaten heeft. U helpt de Nederlandse ambassades daarmee enorm om het bestand van Nederlanders in het buitenland actueel te houden.