Coronavirus: veelgestelde vragen reisadvies Nepal

De overheid in Nepal neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hieronder leest u de antwoorden op de meestgestelde vragen over deze maatregelen. Lees ook het reisadvies voor Nepal.

Laatste update: 18 maart 2020 15:20

Hulp gestrande reizigers

Bent u gestrand in het buitenland en zoekt u hulp? Registreer u direct op www.bijzonderebijstandbuitenland.nl. Dit is een gezamenlijk initiatief van de reisbranche, verzekeraars, luchtvaartmaatschappijen en de overheid om gestrande Nederlandse reizigers te helpen.

Deze regeling geldt alleen voor gestrande Nederlandse reizigers die wereldwijd als gevolg van het coronavirus in de problemen zijn gekomen - en die niet op een andere manier naar huis kunnen terugkeren.

Heeft u geen internet of heeft u hulp nodig bij de online registratie? Bel dan +31 247 247 247 (24 uur per dag, 7 dagen per week). NB. Vanwege drukte aan de telefoon kan de wachttijd oplopen.

Wat is de actuele situatie in Nepal?

Het reisadvies voor Nepal is aangepast op 13 maart, geldig tot en met 30 april 2020:

De Nepalese autoriteiten hebben strenge maatregelen getroffen om het risico op verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te verkleinen. Er geldt een algemene inreisbeperking. Op de website van het ‘Ministry of Home Affairs', vindt u de details van de maatregelen.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van verdere ontwikkelingen?

Alle Nederlanders in Nepal wordt verzocht om zich te registreren via de Informatieservice Buitenlandse Zaken.

Als u in het land bent, kies dan de optie ‘Aanmelden + registreren bij de ambassade’. U kunt via dezelfde pagina uw contactgegevens updaten.

Vergeet niet u uit te schrijven als u het land verlaten heeft. U helpt de Nederlandse ambassades daarmee enorm om het bestand van Nederlanders in het buitenland actueel te houden.