COVID-19: Brief aan Nederlanders in Kenia (20 maart 2020)

Geachte Nederlanders,

De Nederlandse ambassade in Kenia blijft zich inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Graag kom ik daarom weer bij u met een update over de situatie rond COVID-19 in Kenia.

Ook in Kenia blijft de situatie zich ontwikkelen. Nieuwe maatregelen rond COVID-19 zijn niet uit te sluiten en de situatie kan snel veranderen. We raden u aan om de aanwijzingen van lokale autoriteiten op te volgen, ook waar het gaat om 14 dagen zelfquarantaine bij aankomst in Kenia na verblijf in een land waar coronagevallen bekend zijn (bv. Nederland). Bij geconstateerde nalatigheid kunnen de autoriteiten besluiten tot gedwongen quarantaine!

In overleg met KLM/ Air France informeer ik u ook graag over het feit dat KLM/ Air France als het gevolg van de veranderende omstandigheden het vluchtschema hebben moeten aanpassen. De verwachting is dat KLM de komende dagen op 20, 26 en 28 maart naar Amsterdam vliegt. In de weken daarop is KLM in principe van plan om twee keer per week de route Amsterdam-Nairobi te bedienen met vluchten. Air France vliegt tot 23 maart van Nairobi naar Parijs en zal daarna de vluchten opschorten.  Indien u bericht heeft gekregen over annulering van uw KLM vlucht dan raden we u aan om een email te sturen naar Esales.Ke@klm.com om uw vlucht om te boeken.

De Nederlandse ambassade in Kenia gaat niet dicht. Wij blijven er voor Nederlanders in het buitenland. Heeft u hulp of informatie nodig? Neem dan telefonisch contact op met ons 24/7 contactcentrum via +31 247 247 247 (let op: helaas is het erg druk en lopen de wachttijden flink op). Houd ook onze facebookpagina ‘Embassy of the Netherlands in Kenya’ in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Frans Makken

Ambassadeur