Urgente consulaire dienstverlening

Als gevolg van de wereldwijde ontwikkeling met betrekking tot het COVID-19 virus kunnen alleen urgente en meest essentiële consulaire diensten worden verleend door de ambassade.

De ambassade blijft beschikbaar voor alle Nederlanders in Maleisië die dringend consulaire bijstand nodig hebben. Voor urgente vragen kunt u een Engelstalige mail sturen naar kll-ca@minbuza.nl.

Door de huidige anti-COVID-19-maatregelen die de autoriteiten getroffen hebben, kunnen wij op dit moment alleen visum- en reisdocumentaanvragen innemen in spoedgevallen. Voor Schengenvisumaanvragen betekent dit dat wij alleen aanvragen van gezinsleden van Nederlanders, van mensen met een aantoonbaar essentieel beroep of humanitaire aanvragen innemen. Meer informatie over de uitzonderingscategorieën kunt u vinden op de volgende link: Short-stay Schengen visa. Voor aanvragen van reisdocumenten betekent dit dat wij alleen aanvragen innemen voor absoluut noodzakelijke reizen, of indien u het reisdocument nodig heeft om uw verblijfsstatus in het buitenland te verlengen. De overige consulaire dienstverlening is ook stilgelegd. De situatie kan snel veranderen, en wij houden u hier op de hoogte. Denkt u in aanmerking te komen voor een uitzonderingscategorie of heeft u meer informatie nodig, neem contact op met de post via het volgende mailadres: kll-ca@minbuza.nl.

Lees meer over de huidige consulaire dienstverlening op onze website bij Coronavirus: een paspoort of ID-kaart aanvragen, Coronavirus: verklaringen aanvragen en Coronavirus: veel gestelde vragen over levensbewijs (SVB).

Heeft u ook de veelgestelde vragen op onze website al geraadpleegd? Hier leest u de antwoorden op de meest gestelde vragen over de maatregelen die de Maleisische overheid neemt om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en over hulp aan Nederlandse reizigers in Maleisië.