Nederland organiseert een Pop-up Ambassade op IJsland van 27 April tot en met 2 Mei 2019

Het Koninkrijk der Nederlanden wordt in IJsland vertegenwoordigd door de Ambassade in Oslo en de Honoraire Consul-Generaal in Reykjavik. Nederland zal van 27 April tot 2 Mei 2019 een zogenaamde “Pop-up Ambassade” in Reykjavik organiseren om de goede relaties met IJsland te benadrukken.

Gedurende de week van de Pop-up Ambassade worden er verschillende activiteiten georganiseerd die de diversiteit van de relaties tussen Nederland en IJsland tonen.

Er zullen overleggen plaatsvinden tussen beleidsmakers op onderwerpen als buitenlands-en veiligheidsbeleid, Europese betrekkingen, gendergelijkheid en mensenrechten.

Er zal bovendien een seminar worden georganiseerd in samenwerking met lokale partijen over duurzame innovatie en circulaire economie, waarin zowel overheid als bedrijfsleven een rol zal spelen.

De Nederlandse voetbalbond KNVB organiseert een coaching seminar met de IJslandse voetbalbond KSI, als onderdeel van het “KNVB World-Coaches”- programma. Voetbal legende Johan Neeskens zal hierbij een rol spelen.

De ambassade zal twee muziekevenementen organiseren die open zijn voor het publiek: Shapes of Time, een op jazz gebaseerde voorstelling door Mark Haanstra en Oene van Geel in samenwerking met visual artist Udo Prinsen in IDNO en een door IJslandse mythologie geïnspireerd concert van Nederlandse Conservatorium studenten, ondersteund door de IJsland Academie voor Kunsten.

De Pop-up Ambassade opent ook een kantoor voor Nederlandse burgers en biedt hen gedurende de Pop Up Ambassade, de mogelijkheid om een Nederlands reisdocument aan te vragen in Reykjavik.

Meer gedetailleerde informatie en het programma volgen op de website en op de Facebook-site van de Nederlandse Ambassade te Oslo:

Meer informatie:

Als u vragen heeft over de Pop-up Ambassade, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt dit doen per e-mail: osl@minbuza.nl of per telefoon: +47 23 33 36 00.