Inspiratiereis Amsterdam Marketing

Metropool Amsterdam Club (MAC) van Amsterdam Marketing op inspiratiereis naar Stockholm

MAC-leden van Amsterdam Marketing, internationaal georiënteerde bedrijven, cultuur- en kennisinstellingen en overheden, reisden van 1 t/m 3 oktober af naar Stockholm. Het doel van deze reis is om ontwikkelingen in Europese steden te volgen, MAC-leden te inspireren, kennis en ervaringen te delen en hen vooruitstrevende initiatieven te tonen. De reis is ingedeeld in vier thema’s, kenmerkend voor de stad Stockholm.

Thema 1: Music Industry

Stockholm is een van 's werelds grootste muziek exporteurs. De Zweedse hoofdstad is een plek die fungeert als een incubator voor ideeën en waar de muziekindustrieën zijn uitgegroeid tot wereldleiders. De laatste ontwikkeling uit Stockholm is Musictech, waar muziek en technologie samen komen.

 

Thema 2: City Politics

Binnen het thema ‘City Politics’ komen verschillende onderwerpen aan bod, zoals het spoorwegnet van de toekomst voor meer huisvesting, een betere arbeidsmarkt en duurzaam reizen.

 

Thema 3: Tech landscape / Startup scene

De tech scene van Stockholm wordt beschouwd als een van de meest toonaangevende ter wereld en  een wereldklasse, volwassen starthup.

 

Thema 4: Life science

Stockholm-Uppsala is de meest productieve en creatieve life science hub in Europa. De Zweedse industrie, academie, samenleving en gezondheidszorg werken nauw samen wat de ontwikkeling van ideeën in commercieel levensvatbare producten vergemakkelijkt.

 

Over de Metropool Amsterdam Club

De Metropool Amsterdam Club (MAC) is een initiatief van Amsterdam Marketing en is gericht op partners die investeren in de internationale bekendheid en reputatie van de metropool op de lange termijn. De Metropool Amsterdam Club is hét netwerk waarin overheid (gemeente Amsterdam en de gemeenten uit de metropool), bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en de culturele iconen samen optrekken om Metropool Amsterdam op de (internationale) kaart te zetten. De MAC heeft meer dan 85 leden.